![]() (O ďalších absurdných obštrukciách v Stupave) Kde bolo tam bolo, bolo raz mesto Stupava, ktoré kašľalo na turistov a propagáciu mesta. Nemalo dostatok materiálov o meste, ale jeho vedeniu to nijako neprekážalo. Turistom áno a veľmi. Vždy keď Stupavu navštívili, zháňali informačné materiály a mapku mesta, no nezohnali. Keďže tento stav trval naozaj dlho, jedného dňa Stupavčanka, ktorá v meste podniká, si povedala, že stačilo, a že to napraví. Nič za to nechcela, všetko plánovala realizovať z vlastných peňazí... Od mesta sa však veľkej vďaky za to, že supluje jeho prácu, nedočkala. Naopak, už mesiace bojuje s úradom, aby povolil niečo, čo by malo byť automatické. Žiadne promo materiály Stupava je krásne historické mesto s obdivuhodnými tradíciami a prekrásnou okolitou prírodou. A ako taká je zaujímavá pre turistov. Všade na svete vedia, že cestovný ruch je výborným zdrojom financií a následného rozvoja mesta. V Stupave asi nie. Informačné materiály pre návštevníkov tu totiž už roky chýbajú. „V Stupave máme zriadenú predajňu KNIHY a denne sa nás kupujúci pýtajú na materiály o Stupave, ktoré, žiaľ, nie sú, dovolím si tvrdiť, niekoľko desaťročí. Tento rok som sa rozhodla, že tlač sa pokúsime zabezpečiť z našich vlastných zdrojov. Mesto Stupava by teda nemuselo v tejto súvislosti znášať žiadne náklady. Keďže v tejto oblasti máme 22 ročné skúsenosti, urobili by sme tlač profesionálne, ale najmä zadarmo a mestu sme chceli dať potrebný požadovaný počet výtlačkov grátis (!),“ vysvetľuje konateľka spoločnosti L´art/juven s.r.o., Stupavčanka Hana Haldová. Profesionálna spoločnosť mohla teda mestu spraviť veľkú, navyše bezplatnú, službu. Spor o erb Mohla, ale nedostala šancu. Teda aspoň v tejto letnej turistickej sezóne to určite nestihne. Pani Haldová totiž narazila na nezmyslené obštrukcie. „Požiadala som pána primátora o súhlas s použitím erbu mesta Stupava, aby som tieto, ako i iné tlačové, informačné, školiace, ale aj turistické potreby zabezpečila minimálne pre potreby turistickej obce, školskej mládeže a tak ďalej. Materiály, ktoré som mala v úmysle takto riešiť sa netýkajú len pohľadníc, či magnetiek, ale najmä cyklomáp od Devína po Pajštún, súboru pamiatok vo forme jednoduchých ale viacjazyčných prospektov, či nové infoplagáty na našich zdevastovaných informačných tabuliach, až po detské omaľovánky s motívom mesta a informačné interaktívne pomôcky pre školskú mládež,“ dodáva Hana Haldová. Na oficiálnu žiadosť dlho nedostala žiadnu odpoveď, musela ju teda na Mestský úrad posielať na dva krát! To by však prekusla, keby neprišla odpoveď v tomto znení: „K Vašej žiadosti Vám oznamujeme, že nesúhlasíme s použitím erbu Mesta Stupava“. Pani Haldová zostala šokovaná. O pomoc požiadala poslancov. Poprosila ich, aby jej pomohli súhlas získať. Do celej veci sa zaangažoval poslanec Ľubomír Bugala, ktorý požiadal mesto o vyjadrenie. Chcel totiž poznať dôvody zamietnutia (ktoré totiž v odpovedi primátor Roman Maroš neuviedol). Obava o profesionalitu? Dôvodom, pre ktorý mesto odmietlo žiadosť pani Haldovej, je obava, že reklamná agentúra, ktorá už 22 rokov pracuje v oblasti PR a marketingu by nevedela logo správne použiť (?!). „Je pravdou, že pani Haldová sa na nás niekoľko krát obrátila s touto žiadosťou. Na osobnom stretnutí jej bola predstavená marketingová stratégia realizácie reklamných a propagačných predmetov. Našou snahou je vytvoriť koncepčný a jednotný vizuál, ktorý bude propagovať naše mesto na profesionálnej úrovni. Chceme sa vyhnúť použitiu erbu bez ďalšej kontroly. Určite ste mali možnosť zachytiť informáciu ohľadom nových cyklomáp, ktoré sme dali spracovať v počte 2 000 kusov. Predaj chceme zabezpečiť prostredníctvom príspevkovej organizácie MKIC na pôde mestského úradu a v priestoroch novej knižnice ako informačného centra pre Dolné Záhorie,“ odpovedal primátor Roman Maroš. ![]() Neprofesionalita - ale mesta Vo svetle doterajšieho používania erbu však tieto obavy vyznievajú naozaj absurdne. Pani Haldová je totiž profesionálka a našla hneď niekoľko príkladov toho, ako sa erb doteraz používal nesprávne. A hádajte kto tak robilo? Mesto! Respektíve, Stupavské noviny riadené mestom. Tu sú príklady: „Toto je názor nielen môj, ale i profesionálnej kreatívnej agentúry, ktorá sa priamo zaoberá tvorbou dizajn manuálov, na súčasné inzercie s erbom mesta Stupava uverejnené v Stupavských novinách za posledné dva – tri mesiace, realizované MÚ a teda, predpokladám, schválené primátorom. Za neprofesionálne použitie loga môžeme považovať:
|
Kategórie blogov
All
Archív blogov
December 2020
|