![]() Taký je v stručnosti výsledok ankety, ktorú sme uverejnili vo februárovom, mimoriadnom čísle Stupavských novín na 15. strane: Chcete mať kino v Stupave? Chceli sme poznať vaše názory – a tí, ktorí venovali pár chvíľ tejto ankete – boli aj zaradení do losovania, v ktorom mohli vyhrať tablet Lenovo Miix. Vaše ohlasy prišli a boli veľmi zaujímavé, a takpovediac skoro jednohlasné. Našiel sa síce aj jeden zlomyseľný anonymný troll, ale tomu sa už dnes v Stupave ani nedivíme. Dôležité je, že tých, čo poslali vyplnené anketové lístky sme zaradili do zlosovania, ktoré prebehlo v utorok 21.marca v Stupave, tu je z neho aj - video. Výherkyňou sa stala pani Eva Z., z obytného komplexu Zipava a súčasne boli vylosovaní aj dvaja náhradníci, pokiaľ by nedošlo k prebratiu výhry. Čo zistila anketa? Zhrnutie odpovedí na jednotlivé otázky: ![]() * Koľkokrát ste navštívili KinoX za rok? Priemerná návštevnosť respondentov bola 9,07 x za rok, ale boli aj rekordéri, ktorí uvádzajú 60 alebo 55 krát. * Aké základné vstupné považujete za primerané? (v €) Ako prijateľné vstupné z odpovedí respondentov vyšiel priemer 4,75 € - to veľmi dobre korešponduje so stanovenou priemernou cenou v KinoXe na 4,60 € s DPH. * Aká doplnková služba chýbala podľa Vás v KinoX ? Väčšinový názor vyjadrila respondentka pani Eva, ktorú sme vylosovali ako výherkyňu tabletu: "stačí kino, nepotrebujem nič okolo". Respondent Imro to ešte korunoval hláškou: "Žiadna, pukance sme si nosili a misku nám požičali" - a to je pravda: "verejnosť si mohla priniesť vlastné občerstvenie a presypať do misiek, čo považujem za jedinečné, čo v konkurenčných kinách nenájdete" - dodala respondentka Kristína. * S čím ste neboli v KinoX a jeho prostredí spokojní ? Väčšina respondentov vyjadrila celkovú spokojnosť s kinom, niektorí však poukázali na isté chyby :
A ďalší respondenti odporúčali malé zlepšenia:
* Akú má Kinox podľa Vás výhodu voči kinám v nákupných centrách? V odpovediach na túto otázku sa skrývala motivácia navštevovať KinoX, prevažujúci názor dobre vystihol respondent Maroš (krstné meno :-) „Výhod je viacero: pešia dostupnosť, pre návštevníkov s autom žiadny problém s parkovaním, možnosť priniesť si vlastné jedlo a nápoje, nižšia cena lístka, príjemné prostredie a komfort v kinosále, ľudia prídu len kvôli filmu a nie sú obklopení množstvom ľudí a obchodov, ...“ A ďalší dodávajú:
* Ste za to, aby mesto Stupava poskytovalo pre KinoX na prevádzku dotáciu zo svojho rozpočtu? Na túto otázku odpovedali dve tretiny (66,7%) respondentov, že "áno" a ďalších 23,2% sa vyjadrilo, že "skôr áno". Spolu teda cca 90% respondentov by súhlasilo s dotovaním kina z mestského rozpočtu. Vyslovene proti boli 3% respondentov. * Poznámka - posledná položka v ankete: miesto na voľný text, odkaz, postreh - vyberáme pár najlepších:
Prevádzkovatelia KinoXu by teda podľa ankety mohli čo-to vylepšiť, ale podstatné sú – žiaľ – peniaze. Pri premietaní priemerne 8x v týždni si prevádzka kina v súčasnom nastavení vyžaduje ročné náklady cca 30 tis. €. Je tom cena práce personálu (vyškolený premietač, predaj a kontrola lístkov, upratovanie) propagácia, údržba technológií, energie a telekomunikačné poplatky. A ešte cena filmov - distribútorovi sa musí odviesť polovica z ceny lístka... Aby kino prežilo pri priemernej cene vstupenky, potrebuje priemerne 32 návštevníkov na jednom premietaní, lenže v roku 2015 bola priemerná návštevnosť 20 osôb a v minulom roku klesla návštevnosť kina len na 10 osôb. Problém je v teda v súčine návštevnosti a ceny vstupenky. Jednému súčiniteľovi sa dá pomôcť dobrým marketingom a druhému zasa dotáciou z verejných zdrojov. Dotácie kultúrnych aktivít sú bežné a rozumné - kultúra sama o sebe nie je zisková oblasť, problémom môže byť len adresát dotácií. V tomto prípade je prevádzkovateľom kina občianske združenie súčasného primátora (Pour Art) a technológiu zafinancoval privátny sponzor (M. Sepp) - čo môže pre verejné zdroje predstavovať zásadnú prekážku. Cestou by možno mohla byť napríklad nie dotácia prevádzky, ale diváka resp. jeho vstupenky - na každú vstupenku, ktorú si návštevník Kinoxu zakúpi, by mohlo mesto prispieť napr. 1 €. Uvidíme, čo sa dá s tým robiť. A na záver ešte nechajme prehovoriť respondenta Pavla: "čas premietania zosúladiť s ročným obdobím; v lete premietať o 18:00 je hlúposť; spraviť napríklad dokumentárne utorky, komediálne stredy a kino náročného diváka vo štvrtok; lepšie proaktívne propagovať akcie; doplniť aj o zaujímavé stretnutia s ľuďmi, cestopisné rozprávania a premietanie, historické rozprávanie o stupavskom parku bolo veľmi zaujímavé. Je to predsa starý stupavský kulturák a ten je zo slova "kultúra", tak by ho mohli vnímať aj súčasní „stupavčané“. |
Kategórie blogov
All
Archív blogov
December 2020
|