Stupava Nahlas
  • Aktuality
  • Komunálne voľby 2018
  • Spolu to dokážeme
  • Témy
    • Kauza erb a logo mesta Stupava
    • Evidencia obyvateľov
    • Všeobecné
    • Pamiatky
    • Park a kúpalisko
    • Zmeny v ÚP
    • Mestská doprava
    • Technické služby
    • Kanalizácia a čistička
    • Borník - Dubník
    • Mestské zastupiteľstvo >
      • O čo nám ide
  • Dokumenty
  • O nás

Odpočet plnenia volebného programu za prvý polrok volebného obdobia 2018-2022

9/5/2019

Comments

 
Picture
Vážení spoluobčania,
 
je takmer 9 mesiacov po komunálnych voľbách a novozriadené orgány mesta - primátor a mestské zastupiteľstvo sa snažia postupnými krokmi naplniť svoje volebné predsavzatia a vrátiť situáciu do normálneho transparentného fungovania stavu vecí, kde na prvom mieste je kooperatívna spolupráca a normálna ľudská komunikácia v rámci orgánov mesta smerujúca k riešeniu potrieb a záujmov občanov. Aj keď úplné a komplexné vyhodnotenie volebného programu z hľadiska splnených cieľov budeme môcť pripraviť až k záveru tohto volebného obdobia, predsa len dovoľujeme si postupne informovať občanov o krokoch, ktoré sa podarilo dosiahnuť,  alebo ktoré sú  vo vysokom štádiu rozpracovanosti. Ku každej informácie sa snažíme stručne vysvetliť aj situáciu, ktorá tu bola pred voľbami v rokoch 2014-2018 počas funkčného obdobia primátora Romana Maroša. Pripomíname, že ide o zhodnotenie situácie k mesiacu - september 2019, t.j. za prvých deväť mesiacov činnosti nového primátora mesta Petra Novisedláka a novozvoleného mestského zastupiteľstva.   
 
Tu sú aspoň niektoré z nich, ktoré budeme uverejňovať postupne podľa jednotlivých oblastí fungovania mesta:     
 
Riadenie mesta:
 
1. Obnova kontrolných funkcií mesta:
 
Situácia predtým:
Hlavná kontrolórka mesta bola na základe rozhodnutia predchádzajúceho primátora mesta - Romana Maroša premiestnená z mestského úradu do budovy Mestského kultúrneho a informačného centra (MKIC) a celé vedenie MKIC bolo zase úplne nelogicky premiestnené na mestský úrad. Takýmto spôsobom bola hlavná kontrolórka mesta izolovaná od podstatných kontrolných skutočností a bolo jej zamedzené riadne vykonávať kontrolnú činnosť už v štádiu rozhodovacích procesov a to preventívne. Komunikácia hlavnej kontrolórky mesta s vedením mesta prebiehala takmer výlučne písomne, neboli jej dodávané materiály a často tiež neboli dodržiavané odporúčania, ktoré sú výsledkom jej kontrolnej činnosti.
 
Súčasnosť:
Kancelária hlavnej kontrolórky mesta bola opätovne vrátená späť na mestský úrad, kontrolórka mesta je prítomná pri všetkých dôležitých rokovaniach a rozhodnutiach vedenia mesta a jej odporúčania sú novým vedením mesta rešpektované. Došlo teda k plnej obnove kontrolných funkcií mesta.  
     
 
2. Zefektívnenie organizačnej štruktúry mestského úradu:
 
Situácia predtým:
Organizačná štruktúra mestského úradu sa na základe rozhodnutia predchádzajúceho primátora mesta - Romana Maroša menila takmer každý rok, pričom neustále dochádzalo k narastaniu nových oddelení mestského úradu. Organizačná štruktúra bola málo prehľadná, nelogická, pretože na mestskom úrade existovali oddelenia, ktoré nemali opodstatnenie a naopak neexistovali také samostatné oddelenia, ktoré mali zmysel z hľadiska racionálneho a efektívneho fungovania. 
 
Súčasnosť:
Organizačná štruktúra mestského úradu sa zjednodušila a sprehľadnila. Boli zrušené dve oddelenia mestského úradu - oddelenie kultúry a oddelenie správy majetku a stavebný úrad dostal status samostatného oddelenia. Táto organizačná štruktúra vychádza z pozitívnych skúseností z minulých období a z odporúčaní odborníkov na správu vecí verejných.     
 
 
3. Zlepšenie vzťahov a spolupráce pri fungovaní najdôležitejších orgánov mesta.  
 
Situácia predtým:
Predchádzajúci primátor mesta Roman Maroš nerešpektoval desiatky uznesení mestského zastupiteľstva a svojim vetom zamedzil tomu, aby sa tieto uznesenia vykonali. Takisto nepredkladal na schválenie do mestského zastupiteľstva dôležité interné normy, ktoré podľa štatútu boli v kompetencii mestského zastupiteľstva (napr. smernica o sťažnostiach, resp. smernica o verejných obstarávaniach a pod.). V neposlednom rade pri rokovaniach mestského zastupiteľstva často porušoval rokovací poriadok, neprimerane komentoval vystúpenia predrečníkov a do rokovaní v rámci orgánov mesta - mestská rada a mestské zastupiteľstvo vnášal zbytočnú animozitu, napätie a divadelnú teatrálnosť.
 
Súčasnosť:
Došlo k zásadnému zlepšeniu spolupráce medzi mestským zastupiteľstvom a mestskou radou na jednej strane a primátorom mesta na strane druhej. Primátor nevetoval ani jedno jediné uznesenie mestského zastupiteľstva, väčšina uznesení sa plní alebo je v štádiu plnenia, všetky interné normy, ktoré sú v kompetencii mestského zastupiteľstva boli riadne predkladané na schválenie a to dokonca aj tie, ktoré boli predchádzajúcim vedením ignorované. Primátor sa zúčastňuje rokovaní komisií a na rokovaní mestského zastupiteľstva dôsledne dodržiava rokovací poriadok, rokovania vedie vecne a v pracovnom móde.
 
 
4. Spolupráca s občanmi a využívanie inštitútov priamej demokracie.  
 
Situácia predtým:
Vo volebnom období 2014-2018 bolo v mestskom zastupiteľstve schválené všeobecne záväzné nariadenie o zvolávaní zhromaždení obyvateľov. Je to inštitút priamej demokracie, ktorý je zakotvený v ústave a v zákonoch SR. Na zhromaždeniach obyvateľov totiž občania nielen diskutujú s vedením mesta, ale majú aj právo schvaľovať tzv. záverečné vyhlásenie, ktoré má určitú politickú záväznosť pre vedenie mesta. V rokoch 2016, 2017 a 2018 zvolalo mestské zastupiteľstvo prvé zhromaždenia obyvateľov na riešenie závažných káuz mesta, pričom vo všetkých troch prípadoch vtedajší primátor mesta tieto zhromaždenia ignoroval.
 
Súčasnosť:
Došlo k dohode, že zhromaždenia obyvateľov mesta sa vo volebnom období 2018-2022 budú konať 2x do roka (v polovici a na konci roka) a budú konané za prítomnosti primátora mesta. Na prvom zhromaždení v mesiaci jún 2019 sa novozvolený primátor mesta osobne zúčastnil a sľúbil občanom splniť všetky záverečné vyhlásenia, ktoré na zhromaždení prijali. Došlo teda k zlepšeniu spolupráce medzi občanmi a vedením mesta a využívaniu inštitútov priamej demokracie, tak aby hlas občanov mal pri riadení mesta rozhodujúcu úlohu.

Comments

    Kategórie blogov

    All
    Doprava
    Kauzy
    Komunálna Politika
    Mestský úrad A MsZ
    Park A Kúpalisko
    Poslanci
    Rôzne
    Školstvo A šport
    Služby A Podnikanie
    Výstavba A ÚP

    Archív blogov

    December 2020
    November 2020
    October 2020
    June 2020
    December 2019
    October 2019
    September 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    July 2018
    June 2018
    April 2018
    February 2018
    January 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    October 2015
    August 2015
    June 2015
    May 2015
    February 2015
    February 2014

Sociálne siete

Web linky

stupava.sk
farastupava.sk
zakladna skola
mestske kulturne centrum

    Kontaktujte nás

Poslať
  • Aktuality
  • Komunálne voľby 2018
  • Spolu to dokážeme
  • Témy
    • Kauza erb a logo mesta Stupava
    • Evidencia obyvateľov
    • Všeobecné
    • Pamiatky
    • Park a kúpalisko
    • Zmeny v ÚP
    • Mestská doprava
    • Technické služby
    • Kanalizácia a čistička
    • Borník - Dubník
    • Mestské zastupiteľstvo >
      • O čo nám ide
  • Dokumenty
  • O nás