Vážení spoluobčania, Prinášame vám ďalšie pokračovanie odpočtu plnenia volebného programu nového vedenia mesta Stupava. Ďalšou oblasťou odpočtu je: Rozvoj služieb a pravidlá pre developerov: 1. Výstavba predajne LIDLu v Stupave: Situácia predtým: V predchádzajúcom volebnom období situácia s výstavbou predajne stagnovala. Nedošlo k doriešeniu dopravného napojenia areálu predajne a ako s jedinou variantou dopravného riešenia sa počítalo s kruhovou križovatkou na úrovni ulíc Hlavná-Školská-Zdravotnícka, ktorej investorom malo byť mesto. Napojenie areálu malo byť výlučne cez cestné rameno z kruhovej križovatky popri starej budove školy zozadu do areálu LIDlu s vylúčením ľavých odbočení "do" a "z" areálu z Hlavnej ulice. Do MsZ bol predložený dokument, na základe ktorého malo dôjsť k prevzatiu projektovej dokumentácie dopravného riešenia na mesto. Dokument predložený vtedajším vedením mesta do mestského zastupiteľstva však obsahoval závažné chyby a bol nedostatočne pripravený. Predovšetkým neboli preskúmané alternatívne riešenia dopravného napojenia areálu, ktoré by eliminovali nedostatočnú kapacitu kruhovej križovatky a hustú dopravu popri starej budove školy, nebola vyriešená 20% strata z investície na DPH v prípade, že by mesto bolo investorom, nebola doriešená participácia LIDLu na stavbe a dokument obsahoval aj ďalšie závažné právne chyby. ![]() Súčasnosť: Mesto dalo pripraviť dopravno-kapacitné posúdenie viacerých variant dopravného napojenia areálu v širokej škále možností od pôvodného riešenia s kruhovou križovatkou a napojenia areálu zozadu popri budove starej školy, až po systém inteligentných dynamicky riadených svetelných križovatiek systémom CDS s dobudovaním odbočovacích pruhov z Hlavnej ulice. Ako kapacitne vyhovujúci a realizovateľný vyšiel z odborného posúdenia jedine variant systému inteligentných dynamicky riadených svetelných križovatiek s dobudovaním odbočovacích pruhov z Hlavnej ulice. Vychádzajúc z výsledkov kapacitného posúdenia bolo mestu odporúčané v ďalšom stupni projektovej dokumentácie dopracovať posudzovanú verziu systému troch navzájom skoordinovaných svetelne riadených križovatiek na úsekoch Hlavná-Záhumenská, Hlavná-Železničná a Hlavná-Školská-Zdravotnícka. Následne mesto požiadalo o odborné posúdenie záverov dopravno-kapacitného posúdenia viacerých variant napojenia areálu - Stavebnú fakultu STU v Bratislave, katedru dopravných stavieb a Fakultu dopravy Žilinskej univerzity s tým, že po získaní odborných vyjadrení sa vedenie mesta rozhodne pre najvýhodnejší variant dopravného napojenia. Následne sa spracuje príslušná projektová dokumentácia a začne sa konanie o vydanie stavebného povolenia ako pre samotný areál, tak aj jeho dopravné napojenie. 2. Pravidlá pre developerov: Situácia predtým: Už v predchádzajúcom volebnom období mestské zastupiteľstvo schválilo poplatok za miestny rozvoj v maximálnej výške 35,-EUR/m2 zastavanej plochy (tzv. developerská daň) a schválilo tiež pravidlá preberania dopravnej a technickej infraštruktúry od developerov do majetku mesta. Súčasnosť: V súčasnom volebnom období mesto pripravilo novú koncepciu posudzovania všetkých významných investičných zámerov tak, aby ešte pred začatím územného konania a vydaním územného rozhodnutia investor disponoval so stanoviskom mesta k investičnej činnosti. V zmysle tejto koncepcie je potrebné, aby pred vydaním kladného alebo záporného stanoviska mesta k investičnému zámeru bol tento zámer prerokovaný v stavebnej komisii mesta s konkrétnym väčšinovým odporúčaním stavebnej komisie. Mesto teda požaduje, aby ešte pred začatím územného konania o umiestnení stavby bolo vydané kladné stanovisko mesta k investičnej činnosti a aby zámer prešiel odborným posúdením v stavebnej komisii, ktoré predchádza vydaniu stanoviska mesta k investičnej činnosti. Pri vydávaní územných rozhodnutí nová koncepcia posudzovania investičných zámerov striktne dbá o majetkové záujmy mesta tak, aby nedochádzalo k vydávaniu územných rozhodnutí investorom na stavby na pozemkoch mesta bez súhlasu mestského zastupiteľstva. Uvedené sa v minulom volebnom období bežne dialo a spôsobovalo to nezrovnalosti v mnohých stavebných zámeroch. 3. Príprava nového územného plánu mesta: Situácia predtým: Príprava nového územného plánu mesta v predchádzajúcom období stagnovala. Spracovaním nového územného plánu bola poverená spoločnosť AUREX, ktorá mala v predchádzajúcom období "na svedomí" prípravu tzv. developerského dodatku územného plánu č. 1a/2012, ktorý pôvodne menil na zastavané územie veľké plochy stupavského parku, lokality Polygón alebo lokality Borník s lesom. Medzi mestským zastupiteľstvom a primátorom sa rozhorel spor o tom, aby spoločnosť AUREX bola v zmluvnom vzťahu nahradená nejakým iným spracovateľom územnoplánovacej dokumentácie, pričom vtedajší primátor mesta ignoroval uznesenia mestského zastupiteľstva, ktoré primátorovi dávali tieto odporúčania. Súčasnosť: Po voľbách došlo k ukončeniu zmluvy so spoločnosťou AUREX a mesto si vybralo iného dôveryhodnejšieho spracovateľa nového územného plánu mesta. Mestské zastupiteľstvo rozhodlo, že sa pripraví rýchla čiastková zmena územného plánu, v ktorej budú zakomponované len verejnoprospešné riešenia (školské, sociálne, dopravné plochy, vyhlásenie verejnoprospešných stavieb a pod.). Okrem toho sa pripraví nový komplexný územný plán mesta, tak, aby prioritne v ňom bola riešená doprava, cestná infraštruktúra, rozvoj služieb, športové plochy a sociálne služby a aby sa ustrážil urbanistický rozvoj mesta. Na príprave oboch dokumentov sa pracuje. |
Kategórie blogov
All
Archív blogov
December 2020
|