Stupava Nahlas
  • Aktuality
  • Komunálne voľby 2018
  • Spolu to dokážeme
  • Témy
    • Kauza erb a logo mesta Stupava
    • Evidencia obyvateľov
    • Všeobecné
    • Pamiatky
    • Park a kúpalisko
    • Zmeny v ÚP
    • Mestská doprava
    • Technické služby
    • Kanalizácia a čistička
    • Borník - Dubník
    • Mestské zastupiteľstvo >
      • O čo nám ide
  • Dokumenty
  • O nás

Pokračovanie odpočtu plnenia volebného programu po pol roku fungovania nového vedenia mesta Stupava - Rozvoj služieb a pravidlá pre developerov

10/16/2019

Comments

 
Vážení spoluobčania,
 
Prinášame vám ďalšie pokračovanie odpočtu plnenia volebného programu nového vedenia mesta Stupava. 
Ďalšou oblasťou odpočtu je:

Rozvoj služieb a pravidlá pre developerov:
 
1. Výstavba predajne LIDLu v Stupave:  
 
Situácia predtým:
V predchádzajúcom volebnom období situácia s výstavbou predajne stagnovala. Nedošlo k doriešeniu dopravného napojenia areálu predajne a ako s jedinou variantou dopravného riešenia sa počítalo s kruhovou križovatkou na úrovni ulíc Hlavná-Školská-Zdravotnícka, ktorej investorom malo byť mesto. Napojenie areálu malo byť výlučne cez cestné rameno z kruhovej križovatky popri starej budove školy zozadu do areálu LIDlu s vylúčením ľavých odbočení "do" a "z" areálu z Hlavnej ulice. Do MsZ bol predložený dokument, na základe ktorého malo dôjsť k prevzatiu projektovej dokumentácie dopravného riešenia na mesto. Dokument predložený vtedajším vedením mesta do mestského zastupiteľstva však obsahoval závažné chyby a bol nedostatočne pripravený. Predovšetkým neboli preskúmané alternatívne riešenia dopravného napojenia areálu, ktoré by eliminovali nedostatočnú kapacitu kruhovej križovatky a hustú dopravu popri starej budove školy, nebola vyriešená 20% strata z investície na DPH v prípade, že by mesto bolo investorom, nebola doriešená participácia LIDLu na stavbe a dokument obsahoval aj ďalšie závažné právne chyby.   
Picture

 
Súčasnosť:
Mesto dalo pripraviť dopravno-kapacitné posúdenie viacerých variant dopravného napojenia areálu v širokej škále možností od pôvodného riešenia s kruhovou križovatkou a napojenia areálu zozadu popri budove starej školy, až po systém inteligentných dynamicky riadených svetelných križovatiek systémom CDS s dobudovaním odbočovacích pruhov z Hlavnej ulice. Ako kapacitne vyhovujúci a realizovateľný vyšiel z odborného posúdenia jedine variant systému inteligentných dynamicky riadených svetelných križovatiek s dobudovaním odbočovacích pruhov z Hlavnej ulice. Vychádzajúc z výsledkov kapacitného posúdenia bolo mestu odporúčané v ďalšom stupni projektovej dokumentácie dopracovať posudzovanú verziu systému troch navzájom skoordinovaných svetelne riadených križovatiek na úsekoch Hlavná-Záhumenská, Hlavná-Železničná a Hlavná-Školská-Zdravotnícka. Následne mesto požiadalo o odborné  posúdenie záverov dopravno-kapacitného posúdenia viacerých variant napojenia areálu -  Stavebnú fakultu STU v Bratislave, katedru dopravných stavieb a Fakultu dopravy Žilinskej univerzity s tým, že po získaní odborných vyjadrení sa vedenie mesta rozhodne pre najvýhodnejší variant dopravného napojenia. Následne sa spracuje príslušná projektová dokumentácia a začne sa konanie o vydanie stavebného povolenia ako pre samotný areál, tak aj  jeho dopravné napojenie.    
 
 
2. Pravidlá pre developerov:
 
Situácia predtým:
Už v predchádzajúcom volebnom období mestské zastupiteľstvo schválilo poplatok za miestny rozvoj v maximálnej výške 35,-EUR/m2 zastavanej plochy (tzv. developerská daň) a schválilo tiež  pravidlá preberania dopravnej a technickej infraštruktúry od developerov do majetku mesta.
 
Súčasnosť:
V súčasnom volebnom období mesto pripravilo novú koncepciu posudzovania všetkých významných investičných zámerov tak, aby ešte pred začatím územného konania a vydaním územného rozhodnutia investor disponoval so stanoviskom mesta k investičnej činnosti. V zmysle tejto koncepcie je potrebné, aby pred vydaním kladného alebo záporného stanoviska mesta k investičnému zámeru bol tento zámer prerokovaný v stavebnej komisii mesta s konkrétnym väčšinovým odporúčaním stavebnej komisie. Mesto teda požaduje, aby ešte pred začatím územného konania o umiestnení stavby bolo vydané kladné stanovisko mesta k investičnej činnosti a aby zámer prešiel odborným posúdením v stavebnej komisii, ktoré predchádza vydaniu stanoviska mesta k investičnej činnosti.   
Pri vydávaní územných rozhodnutí nová koncepcia posudzovania investičných zámerov striktne dbá o majetkové záujmy mesta tak, aby nedochádzalo k vydávaniu územných rozhodnutí investorom na stavby na pozemkoch mesta bez súhlasu mestského zastupiteľstva. Uvedené sa v minulom volebnom období bežne dialo a spôsobovalo to nezrovnalosti v mnohých stavebných zámeroch.
 
3. Príprava nového územného plánu mesta:  
 
Situácia predtým:
Príprava nového územného plánu mesta v predchádzajúcom období stagnovala. Spracovaním nového územného plánu bola poverená spoločnosť AUREX, ktorá mala v predchádzajúcom období "na svedomí" prípravu tzv. developerského dodatku územného plánu č. 1a/2012, ktorý pôvodne menil na zastavané územie veľké plochy stupavského parku, lokality Polygón alebo lokality Borník s lesom. Medzi mestským zastupiteľstvom a primátorom sa rozhorel spor o tom, aby spoločnosť AUREX bola v zmluvnom vzťahu nahradená nejakým iným spracovateľom územnoplánovacej dokumentácie, pričom vtedajší primátor mesta ignoroval uznesenia mestského zastupiteľstva, ktoré primátorovi dávali tieto odporúčania.  
 
Súčasnosť:
Po voľbách došlo k ukončeniu zmluvy so spoločnosťou AUREX a mesto si vybralo iného dôveryhodnejšieho spracovateľa nového územného plánu mesta. Mestské zastupiteľstvo rozhodlo, že sa pripraví rýchla čiastková zmena územného plánu, v ktorej budú zakomponované len verejnoprospešné riešenia (školské, sociálne, dopravné plochy, vyhlásenie verejnoprospešných stavieb a pod.). Okrem toho sa pripraví nový komplexný územný plán mesta, tak, aby prioritne v ňom bola riešená doprava, cestná infraštruktúra, rozvoj služieb, športové plochy a  sociálne služby a aby sa  ustrážil urbanistický rozvoj mesta. Na príprave oboch dokumentov sa pracuje.
 


Comments

    Kategórie blogov

    All
    Doprava
    Kauzy
    Komunálna Politika
    Mestský úrad A MsZ
    Park A Kúpalisko
    Poslanci
    Rôzne
    Školstvo A šport
    Služby A Podnikanie
    Výstavba A ÚP

    Archív blogov

    December 2020
    November 2020
    October 2020
    June 2020
    December 2019
    October 2019
    September 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    July 2018
    June 2018
    April 2018
    February 2018
    January 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    October 2015
    August 2015
    June 2015
    May 2015
    February 2015
    February 2014

Sociálne siete

Web linky

stupava.sk
farastupava.sk
zakladna skola
mestske kulturne centrum

    Kontaktujte nás

Poslať
  • Aktuality
  • Komunálne voľby 2018
  • Spolu to dokážeme
  • Témy
    • Kauza erb a logo mesta Stupava
    • Evidencia obyvateľov
    • Všeobecné
    • Pamiatky
    • Park a kúpalisko
    • Zmeny v ÚP
    • Mestská doprava
    • Technické služby
    • Kanalizácia a čistička
    • Borník - Dubník
    • Mestské zastupiteľstvo >
      • O čo nám ide
  • Dokumenty
  • O nás